Pan farář často doporučoval Čtyři knihy o následování Krista od svatého Tomáše Kempenského. Bývala to po Bibli nejčastěji tištěná kniha. Následování Krista mělo velký vliv na křesťanskou zbožnost, velmi si jej cenili např. sv. Ignác z Loyoly, sv. Terezie z Lisieux. Mnoho lidí považovalo Tomáše à Kempis za svatého.

 

Překvapilo mě, když jsem zjistil, že svatý Tomáš není svatý. Tedy nebyl svatořečen. Proč?

 

Proces k jeho svatořečení byl započat, ale při přezkoumání jeho ostatků v 17. století bylo prý zjištěno, že uvnitř jeho rakve jsou škrábance a třísky na jeho prstech, což naznačovalo, že byl omylem pohřben zaživa.

 

Pohřbení zaživa ovšem nebývají svatořečení, jelikož nelze spolehlivě říci, že je člověk v tento okamžik smířen s Bohem. Údajně i některé církevní autority prohlásily, že pravý světec by takto proti smrti nebojoval.

 

Pěknou smrtnou neděli.

 

 

 

Zdroje:

http://www.timothyedmoore.com/why-isnt-thomas-akempis-a-saint-of-the-catholic-church/

http://theconversation.com/who-becomes-a-saint-in-the-catholic-church-and-is-that-changing-81011

https://bbhchurchconnection.wordpress.com/2012/05/23/twelve-things-you-may-not-know-about-thomas-a-kempis-and-the-imitation-of-christ/

https://www.christianity.com/church/church-history/timeline/1201-1500/thomas-a-kempis-priest-monk-and-writer-11629887.html

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Kempensk%C3%BD