Nechápu, proč se říká nevěřící Tomáš. Vždyť přece Tomáš uviděl a uvěřil.

 

Já bych spíš navrhoval, aby se lidem, kteří nevěří, říkalo nevěřící Jan. Proč?

 

„Jan uslyšel ve vězení o činech Kristových; poslal k němu vzkaz po svých učednících:„Jsi ten, který má přijít, nebo máme čekat jiného?“ (Mt 11, 2-3)

 

Je to ten stejný Jan Křitel, který pokřtil Ježíše, že ano? Je to ten Jan, který viděl, jak na Ježíše sestupuje Duch Svatý a slyšel z nebe hlas Boha Otce.

 

Tu přišel Ježíš z Galileje k Jordánu za Janem, aby se dal od něho pokřtít. Ale on mu bránil a říkal: „Já bych měl být pokřtěn od tebe, a ty jdeš ke mně?“ Ježíš mu odpověděl: „Připusť to nyní; neboť tak je třeba, abychom naplnili všecko, co Bůh žádá.“ Tu mu Jan již nebránil. Když byl Ježíš pokřtěn, hned vystoupil z vody, a hle, otevřela se nebesa a spatřil Ducha Božího, jak sestupuje jako holubice a přichází na něho. A z nebe promluvil hlas: „Toto je můj milovaný Syn, jehož jsem si vyvolil.“ (Mt 3, 13-17)

 

Když se všechen lid dával křtít a když byl pokřtěn i Ježíš a modlil se, otevřelo se nebe a Duch svatý sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas: „Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil.“ (Lk 3, 21-22)

 

A pak se tedy dočteme: „Poslal nás Jan Křtitel a ptá se: Jsi ten, který má přijít, nebo máme čekat jiného?“ (Lk 7, 20) Jan měl pochybnosti po tom všem, co viděl a slyšel? Zlatej Tomáš.

 

Další naděje pro všechny pochybující.